Kuna võistlusel pole seni veebilehte püsti ja info liigub vaid liste pidi, tuleb enne kella kukkumist veel innustada oma algatusi esitama.
World Summit Award (WSA) on võistlus, mille käigus selgitatakse välja ja tutvustatakse maailma parimaid e-valdkonna projekte.
Konkursi eesmärgiks on kultuuriliste erinevuste ja identiteedi tunnustamine, mitmesuguste sisuteenuste loomine ning hariduse, teaduse ja kultuuripärandi digitaliseerimine.
2005. aasta võistlusel osaleb 168 riiki kogu maailmast, esindatud on kõik kontinendid.
WSA projekti algatajaks on European Academy of Digital Media. Võistluse peakorraldaja on International Center for New Media, võistlust toetavad ÜRO, UNICEF, Euroopa Komisjon jt. Tänavune konkurss viiakse läbi ÜRO infoühiskonnaalase tippkohtumise raames novembrikuus Tuneesias.
Võistluse kategooriaid on kaheksa: e-õpe, e-kultuur, e-teadus, e-valitsus, e-tervis, e-äri, e-meelelahutus, e-kaasamine. Igast kategooriast saab riik saata end esindama ühe projekti.
Eesti eelvoor
Projektid, millega soovitakse kandideerida Eesti eelvoorus, palun saata
15. märtsiks 2005
vastavalt lisatud vormile aadressil wsa-estonia@icnm.net. Samal aadressil ning alltoodud kontaktandmetel saab ka lisainformatsiooni ning abi taotlusvormi täitmisel. Taotlusvorm tuleb lõplikult ja põhjalikult täita projekti esitamisel rahvusvahelisele võistlusele, samuti peab lõppvõistluse ajaks olema esitatav projekt valmis ja korrektselt vormistatud.
Lõppvõistlusele esitatakse iga kategooria Eesti eelvooru võiduprojekt. Eesti eelvooru tulemused kuulutatakse välja 6.04.2005 toimuval teabemessil Kontakt 2005.
Lõppvõistlusele registreerimise tähtaeg on 01. august 2005.
Rahvusvaheline žürii valib finalistid septembriks 2005.
Kategooriate ülemaailmsed võitjad kuulutatakse välja novembris 2005 Tuneesias.
Konkursi kategooriad
1. e-õpe
Õppuri vajaduste teenimine teadmiste ja oskuste omandamisel kompleksses ja globaliseeruvas maailmas; koolide, ülikoolide ja teiste haridusasutuste ümberkorraldamine interaktiivse, isikule suunatud ja jagatud õppematerjalide kaudu; aktiivsete e-õppe kogukondade, sihtmudelite ja korporatiivõppe lahenduste loomine multimeedia baasil.
2. e-kultuur
Kultuuripärandi säilitamine ja esitlemine paralleelselt tuleviku väljakutsetega; väärtuslike kultuurivarade esitlemine selgelt ja informatiivselt kasutades state-of-the-art tehnoloogiat.
3. e-teadus
Teaduse võtmevaldkondade koostöö ning seda võimaldava uue generatsiooni infrastruktuuri toetamine; teaduslike protsesside arendamiseks ja esitlemiseks vajalike meetmete tagamine ning nende kättesaadavaks tegemine kodanikele; teaduslike projektide väljendamine uue meedia kaudu.
4. e-valitsus
Kodanike volitamine ja avaliku teenuse klientide teenindamine, informatsioonivahetuse ja kommunikatsiooni teenuste kvaliteedi ning efektiivsuse toetamine valitsuse ja teistes avaliku halduse protsessides; kodanike osaluse tugevdamine infoühiskonna otsustusprotsessides.
5. e-tervis
Kliendikeskse tervishoiumudeli arendamine, kus sihtgrupid teevad koostööd kasutades IKTd, kaasates internetitehnoloogiaid tervisevaldkondade ja tervishoiusüsteemi haldamises.
6. e-äri
Äriprotsesside toetamine ja optimeerimine, uute ärimudelite loomine e-kaubanduses ja m-kaubanduses, ettevõtetevahelises tegevuses, ettevõtte ja kliendi vahelises tegevuses, internetiturbes ja teistes valdkondades; VKE-de toetamine turul.
7. e-meelelahutus
Digitaliseeritud meelelahutustoodete ning –teenustega varustamine, meelelahutus maailma keelte ja kultuuride paljususes; ühesuunalisest kahesuunaliseks, ühelt mängijalt kahele mängijale liikumise toetamine, interaktiivne meelelahutus ning analoog- ja digitaalplatvormi vaheline sünergia.
8. erikategooria – e-kaasamine
Kõik meetmed, mis toetavad kõige vähem arenenud maade IT integratsiooni infoühiskonda. Digitaalse jagunemise ja kontinentide vahe vähendamine tehnoloogiakesksete ja tehnoloogias mahajäänud kogukondade ning gruppide vahel (nt maapiirkonnad, naised). Ühiskonna liitmine multimeedia kaudu.
Konkursi reeglid:
– WSA konkurss on avatud kõikidele sisutööstuses tegevatele firmadele, organisatsioonidele ja üksikisikutele, kes asuvad konkursis osalevates riikides.
– Taotluste platvormid ei ole piiritletud.
– Kõik esitatavad tööd peavad olema valmis tooted. Visandeid, demosid või lõpetamata proovieksemplare ei aktsepteerita.
– Toode peab olema välja antud 2004. või 2005. aastal.
– Tootjal peab olema autoriõigus kõikidele esitatud tootes kasutatud piltidele, helile, sisule jms. Kasutatud tarkvara peab olema seaduslik.
– Toodete kasutajaliidesed võivad olla suvalises Euroopa Liidu ametlikus keeles. Info tootja ning projekti kohta peab olema inglise keeles.
– Ühte projekti võib esitada vaid üks kord. Kui organisatsioon esitab mitu tööd, siis tuleb iga toode eraldi registreerida..
– Kõik esitatud materjalid saavad organisaatorite omandiks ega kuulu tagastamisele. Üks koopia igast esitatud tööst salvestatakse arhiivi. Arhiivi ei kasutata kommertstegevuseks.
– Mittetäielikud ja WSA reeglitega vastuolus olevad esitised diskvalifitseeritakse sellest eraldi teatamata. Sellised otsused ei kuulu mingil moel vaidlustamisele.
– Lõppvõistlusele registreerimisega aktsepteerivad WSA osalejad konkursi reegleid, juhiseid ja WSA auhinna kriteeriume.
– Registreerimine ja toote esitamine hindamisele ei anna õigust mingitele eelistele. Organiseerijate vastu astumiseks puudub seaduslik alus.
– Esitajad vastutavad oma toodete tõrgeteta toimimise eest.
– Tootjad ja konkursi korraldajad peavad saatma kõik rahvusliku konkursi võitjate nimekirjas olevad tööd hiljemalt 15. augustiks 2005 WSA kontorisse Salzburgis, Austrias. WSA kontor ei kata ühegi esitise saatmise, transpordi ega tollikulusid. Kogu kaup tuleb lähetada saatja kulul. /Eesti eelvooru võitjate tööd saadetakse eelvooru korraldaja kulul./
Hindamise põhimõtted
Hindamise põhikriteeriumiks on lisaväärtus kasutajale ja sisu eesmärgipärasus. Hindajate meeleheaks arendatud lisavõimalused ei mõjuta projekti põhiideede hindamist. Žürii otsustab projekti vastavuse võistluse kategooriale. Otsus lähtub konkursi eesmärgist, reeglitest ja enamuse otsusest.
Peamisteks hindamiskriteeriumiteks on:
– sisuteenuse kvaliteet ja põhjalikkus
– kasutusmugavus: funktsionaalsus, navigeeritavus, orienteeritavus
– multimeedia ja interaktiivsusega antud lisaväärtus
– atraktiivne disain (graafika/heli esteetiline väärtus)
– tehniline meisterlikkus
– ülemaailmse infoühiskonna strateegiline arendamine