Juba nädalakest kaks levib uus viktoriiniküsimus – milline on suuruselt viies USA televõrk? NBC, CBS, ABC ja Fox suudetakse üles lugeda, kuid viies?
Kohalike keeles on selle nimi Banana-Vision, ametlikuma nimega Wal-Mart TV. Ligi 2.600 Wal-Marti kauplustesse paigaldatud suurte, 42 tolliste LCD ekraanide võrgustik, mis jõuab iga päev 130 miljoni shoppajani. Programm on lihtne – reklaamid ja tootetutvustused, sooduskampaaniad ja tarbimismõnust rääkiv eriprogramm, mille juurde on poogitud sutike spordi- ja kohalikke uudised. Isegi Nielsen on hakanud Banana-Visioni mõõtma ja saanud tulemuseks, et keskmine poekülastaja pühendab igal visiidil kuni 7 minutiks oma teadliku tähelepanu telepildile.
Odavnenud LCD tehnoloogia murrab igasuguste imelike toodete näol end turule. Analoogsed infoprogrammid on jõudnud paljunema hakata igas suunas – kinodesse, kohvikutesse, suusakeskustessse, metroojaamadesse, trammidesse, kõikuvatele kiirlaevadele. Eraldi mudeliks kauplustest sõltumatu ning supermarketites, kuid väljaspool sealseid poode näidatavad “sõltumatud” reklaamikanalid. Mis tehnilisi trende siis ees saavad olema?
Üks võimalus on kassasüsteemide sidustamine poesiseste reklaamikanalitega, ehitades nõudlust ja pakkumist analüüsivaid reaalajasüsteeme. Kallivõitu ilmselt. Teine lihtne variant on ehitada neissse televõrkudesse taagasiside võimalus – lasta inimestel mobiilidega endale sooduspakkumisi “tõmmata” ja ise sisu luua – näiteks tutvumissoovid ja mikroteated a la “Mari, kas sa abiellud minuga? Jaanus” Kas poleks nunnu, kui tarbimistemplis tehtaks nii abieluettepanek, kui viiakse läbi ka hilisem tseremoonia. Ehk saaks juba mõne aja pärast ka sünnituse tugiteenust supermarketist osta, lapsehoidmine ja ööbimine on juba paremate tarbimiskeskuste loomulik teeenus. Banana-Vision areneb kahes suunas – ekraanid suuremaks ning lisaks sellele süsteem iga ekraani juurde, kust saab nõudmisel sooduskuponge lasta välja trükkida.
Langevate telereitingute aegu on aga vaid vaatajale vältimatud mürakanalid suutnud oma vaatajaskonda kasvatada. Erinevalt kodusest televiisorist ei saa seda ekraani keegi kinni keerata. Always On Push TV – kelle niiske unenägu?