Mobiilikaubanduse aastane maht Jaapanis läheneb jõudsalt 90 miljardile eurole. Jaapanlasest mobiilikasutaja kohta peaks see tegema mingi hullumeelse 900 eurot aastas? Tegemist pole aga pelgalt lisandunud tarbimismahuga vaid ka muudest ostu- ja maksekanalitest mobiilikaubandusse kolinud käibega. Jällegi tuleb kummardus teha sealsete operaatorite valmisolekule oma arveldussüsteem ning infrastruktuur avada muudele osapooltele – pankadele, sisuteenuste pakkujatele ning seda äärmiselt soodatel sidumistingimustel.
Teiseks oluliseks faktoriks aga ostuelamust loov kasutajamugavus – mobiiliga maksmiseks pole vaja enamat, kui kolme klahviliigutust. Koos integreeritud krediit- ja deebetkaardiliidese, RFID ja kiire autentimisega ülinaiivselt disainitud kasutajaliides tundub kasutajat kõigis aspektides ullikeseks pidav, kuid igal juhul ta kasutajale paistab meeldivat.
Mõned üksikud edunäited mobiilärist allpool.
Jaapani eBay – Rakuten (Shopping is Entertainment!) ostudest sooritatakse iga kolmas mobiilimakse abil. Erilise tähelepanu all muidugi kuni 30 aastaste naistarbijate segment, kellel sisuliselt kõigil ka mobiiltelefon ja senise mobiilikaubanduse positiivne kogemus olemas.
Girlswalker, Girlsauction, Fashionwalker – kõigil neist käivet pea 30 miljonit euro jagu kuus.