Juba siis ka korporatiivvärvidesse häkitud rate uus logo tagantjäreletarkuseks välja pakutud postituses “uus rate id kaardipõhine”
(täiend – kuna maguskommi blogist postitus maas, tuleb ka minu postituse algus lugeda mahatõmmatuks)
Teema juba meediat ja ajaveebisfääri läbinud ning isiklikult evisin näiteks JKst erinevat arvamust – puhastverd äritehinguna on makstud liialt kõrget hinda. rate tuumteenusele ostuhinda ja kapitali loodetud tootlust õigustavat ärimahu kasvu siseturul ma ei suuda näha, pole ka minu asi, kas nurjati lihtsalt kauavindunud kõnekaardiprojekti (esimese “ratemobiili” ärimudeli aegadest on praeguseks vist juba möödunud ligi 3 aastat) või konsolideeritakse premium sms liiklust.
Soovitus on mul aga olemas – makstud summa pole sugugi kõrge, et emt nüüd Eesti ühiskonnale omapoolse teene osutaks ja rate.ee lihtsalt kinni paneks. Nende paarikümne miljoni pageview per day taga on omakorda pea 53 tuhat inimtundi, mis siinmail igapäevaselt kokku rates veedetakse. See tähendab umbes 6,5 tuhande inimese täistööaega. Iga päev, nii juba paar head aastat. thnx fr nthng, arenev eesti.
Äkki ratel on mingisugune eriti karm äri idee tagataskus millepärast nad EMTile nõnda imponeerima hakkasid? Või laienevad nad lihtsalt välisturule?
Äkki tõesti. Mine tea. Ametliku teate kohaselt tegutseb muudel turgudel edasi Rate Solutions OÜ, mille omandust EMT ei ostnud.
Tere hilist õhtutundi
Mis ma ikka täiendavalt veel kommenteerida oskan?
Juhul, kui nimetatud tehinguga, mis puudutas vaid Rate Solutions OÜ põhitegevust Eestis, anti portaalile rate.ee äriväärtus 80 miljonit krooni peaks see investeeringu tootlusena eeldama senist kasumit vähemalt järgmised 15 aastat. Senised investeeringud tootearendusse ega ka ettevõtte jooksvad kulud pole tõenäoliselt tulevikus nii madalad kui praegu – oodata on tegevuskulude kasvu. Arvestada tuleb ka seda, et oma praeguselt kasutajamääralt ning tulult kasutaja kohta on portaal näidanud mitte enam kasvu vaid stabiliseerumise märke, sestap ka minu skepsis tehtud investeeringu ärilisele tasuvusele.
rate.ee sulgemise kohta pole minul kidnlasti sõnaõigust, kuid olen endiselt leidmas, et portaal rate.ee ei loo endast Eesti majandusse uut väärtust ega saa ka portaalist meie ühiskond tervemaks.
Kindlasti ei kavatse ma aga spekuleerida EMT muudest ostuajenditest, millele on viidanud Elisa juht Sami Seppänen.
Kõike kena,
Linnar
On 10.04.2006, at 10:03, Ain Köster wrote:
Tere,
Olete oma ajaveebis kirjutanud Rate.ee-st. Äkki saate veidi laiendada oma mõtet. Miks Rate.ee pole siis makstud hinda väärt? Kasum korralik, kasutajaid palju, jne.
Ütlete, et tuleks kinni panna. Miks? Kas selle pärast, et inimesed (Eesti) raiskavad aega seal?
Saate ehk lühikese kommentaari anda BNS-ile.
Tervitused,
Ain Köster, BNS
610 88 22
Arvestades seda, et rate.ee-s luuakse igapäev kümneid uusi tutvusi ning nendest paljudest arenevad ka suhted võiks väita, et rate.ee aitab luua uusi töötunde suhetest sündivate laste näol. Ja ma ei räägi siin rates valdavalt tegutsevatest puberteediealistest vaid vanematest inimestest, kellest osade jaoks on rate.ee kujunenud täiesti arvestatavaks kohaks uute kontaktide loomise areeniks.
Kui Tarmo juba arutelu rate.ee sisule viis, siis palju käegakatsutavam mõju kui reidis lahvatanud armastuse vääksuvad viljad, on see arutu hulk töötunde, mida tööealised inimesed seal veedavad.
ma arvan, et tunnid, mida tööealised inimesed rates veedavad veedaks nad arvatavasti ka ilma rateta kontori lakke vaadates või siis msnis või skypes chattides. rate iseenesest pole põhjus, miks tööealised inimesed töö ajal seda ei tee, mille eest neile palka makstakse.
Tegin väikese arvestuse. Võtsin võrdlusse kaks erinevat tehingut.
MySpace.com ost $580 miljoni eest – 1,5 miljardit page view-d päevas (http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2006/03/25/441074.aspx).
Rate.ee ost $3 miljoni eest – 20 miljonit page viewd päevas.
Seega MySpace.com 20 miljoni page view eest päevas maksti $7,7 miljonit. Samas rate.ee osteti ära ainult 51% ulatuses. MySpace ostjad nimetavad seda News Corp. kõige paremaks üleostmiseks, sest hind oli niivõrd hea.
Linnar, need numbrid on saadud mitte Eestis jalgratast leiutades vaid ikka maailmast sarnaseid näiteid otsides.
Kujutlegem siis olukorda, kus n2iteks rate hakkab b2nnima teiste operaatorite reklaame (ma isegi ei r22gi hetkel sellest, kuidas pop’i kirjaga mudast s2rki smardiga v6rdlev reklaam sinna yles sai) v6i, mis veelgi t6en2olisem, hakkab pakkuma privileege sama v6rgu kasutajatele. Kes kursis pole, siis rate.ee-l peaks olema umbes mingi kuu aega kasutusel nn. oma raha. Juhul, kui rate teeks n2iteks emt-kliendile punktide tellimise odavamaks kui teistest v6rkudest (p6hjendades seda n2iteks sidekulude erinevusega vms) t2hendaks see seda, et muljetavaldav osa reidipededest oleks sunnitud vahetama v6rku. Noh n2iteks. (Eeldusel, et nad on valmis juba kymnekrooniseid s6numeid saatma, et end edetabelites n2ha. Mida nad eelmisel aastal tegid ligi poole miljoni eest kuus)