Baselis on laupäeva hommikupoolikulikuti Gebergassel Unternehmen Mitte maja esimese korruse suures fuajeekohvikus isade ja laste hommik.
Lapsi ja isasid murdu. Lapsed hängivad niisama, mõnedel pudipõlled ees. Joonistavad niisama. Jooksevad ringi. Isad limpsivad piimakohvi, loevad lehti, ajavad juttu ja on lihtsalt olemas. Pehmete isade kapist väljatulemine olevat selle sügise trend ja omavat selgeid Skandinaaviast pärit juuri. Kosutav näha, et isad on omale caffe latte mamade käest ruumi juurde hakanud võtma :)
Ehk definieeriksid pikemalt lahti, kes see pehme isa on? St tahaks teada, et kas saan õigesti aru, et need, kel aega ja tahtmist aega koos lastega veeta? Mitte ei näe oma rolli vaid materiaalsete tingimuste loomisega?
Teine küsimus on see, et kui jutt on issidest ja isadest, siis miks on mama’d? Kas loen siia kogemata mingi taotlusliku hinnangu (kodukananduse aadressil) sisse või oligi see nii mõeldud?
Mõlema väljendi – “soft dad” ja “caffe latte mom/mama” otsa olen komistanud sotsiaalsete trendide uurijate uurimustes, mis kirjeldavad tänapäevase Põhjamaise ühiskonna pere- ja väärtusruumi muudatusi. Pehme isa asetab pere/lasped nii ajaplaneerimisel kui ka prioriteetide asetamisel esikohale, sellest saadud kogemus kandub omakorda edasi ka töisesse sfääri. Piimakohvi emmed aga on urbaanse infoühiskonna, paljuski ka tarbimiskultuuri märgid “sotsiaalselt väärtuslikust tegevusest” – (gurmee) kohvikutes teiste emmede ja pisilastega ajaveetmist tähtsustavatest emadest. Unternehmen Mitte nägi minu jaoks välja just sellise kohana, kus ootaks laupäeva ennelõunal lattemamade tungi ja isadelaste mass üllatas.
Ok. Tänud info eest.
Ent hea meelega kuulaks veel ära Su hüpoteesi selle kohta, et kus siis ned emad olid? Et koristasid kodu või tegid nädala jaoks sisseoste, olid kuskil mujal kohvikus või ???
Minu hüpotees on, et nad tegid mida parajasti tahtsid :)