EAS on aastal 2005 toetanud igati asjalikku tegevust – aidata ettevõtjatel enda jaoks mõtestada innovatsiooni olemust vähe süstemaatilisemal viisil ning selle mõtestuse tulemusel tegudele asuda. 2,5 miljoni kroonist programmi nimetati “piloodiks” ning 15 koolitatud konsultandi abil kaeti 58 ettevõtet. Kuna konsultant sai tehtud töö ja vaeva tasuks kuskil 25 tuhande krooni kanti, näitab väike arvutus, et PERAlt tellitud metoodika ja muu lillede ja vile peale läks pilootprogrammist umbes 1 miljon krooni. Innovatsiooniteadlikkuse kasvu järel on loogiline, et ettevõtjad tahaksid kohe enda kallal sellele va innovatsiooniasjale täpsemat selgust ja sotti saada. Ettevõtjaid, kes võiks kerge ja arusaadava innovatsiooniauditi läbi käia, on Eestis kindlasti tuhandeid. EASi tugi jõuab paremal juhul kümnendikuni neist ning nõu saamine pole sugugi hiirekliki kaugusel.
Mida ma siis täienduseks pakun? Panna PERA metoodika hetkeks riiulile, kutsuda ühte ruumi kokku näiteks 5 nendest 15 konsultandist, kes auditeid läbi viinud ning paluda neil sõnastada valikvastamist võimaldav küsimustik. Seejärel küsimustik veebi ning ongi ettevõtja jaoks esimene innovatsiooniauditi pojaks kvalifitseeruv janukustutaja olemas. Sealt sammukese edasi saab juba hakata leidma endale vajalikke konsultante, tuge, partnereid ja muidugi motivatsiooni uuendustega edasi tegelemiseks.
Eelarveks sellise innovatsiooniauditi portaalile 100 tuhat, millest 50 tuhat konsultantidele, kes küsimustiku ette valmistavad, 20 tuhat asja veebi panemisele ning 30 tuhat paneks heaks tavaks saanud lillede ja vile peale. Alternatiivne eelarve võiks olla näiteks 0 krooni ning tulemus oleks ilmselt samavõrd tõhus, kuid ilmselgelt liialt radikaalne lähenemine.