Piret Tali kirjutab meesteajakirjadest ja minult telliti lugu naistekatest. Ilmub nädala pärast, seniks väike toimetamata kujul intro kasutusel olnud metoodikast, millega naistekaid lahkasin.
Kohaliku lemmihotelli zum Storcheni Chef Concierge, kes mulle lennujaama vastu tuli ajas silmad punni, kui tema küsimusele: “Mr. Viik, you are travelling this time alone?” vastasin “No Gennaro, my dear, this time I have big bunch of women packed with me”…
Minu hotellitoa topeltlaiale voodile Zürichis on laiali laotatud maikuu peegeldus naistest Eestis aastal 2006. Eeldusel, et konkreetsele sihtrühmale fokuseeritud meedia peaks nii peegeldama kui ka kujundama oma sihtrühma, arenema ja kasvama koos oma lugejatega, on tööreisile kaasataritud naisteajakirjade hunnik vaid tühine pagasi kaalulisa võimaluse eest seista silmitsi poole rahvaga. Sellele vastutusrikkale kohtumisõhtule Eesti naise meediapeegeldusega on eelnenud pikk eeltöö – tutvusin Pühja-Ameerika, Euroopa ja Jaapani meediauurijate mahukate töödega naistarbijatele suunatud meedia kohta (mida kõike ei paku meile Internet Google Scholari vahendusel!), külastasin erinevaid ilu- ja juuksurisalonge tutvumaks nende ooteruumi valikuga (kas tõesti on ajakirjavalikut vaadates meie salongide klientuuri tuumikuks hoopis keskealised soomlannad?), vestlesin sihtrühma esindajatega ääri-veeri juttu naistekatele viies (keegi ei tunnistanud end naistekate mõjusfääri kuuluvaks, kuid leiti, et enamus naisi sellesse kuulub), aeglustasin toidupoode külastades sammu ajakirjanduse riiuli lähistel distantsvaate kinnistamiseks (et kasvõi supermaketi turvatöötajate argielusse väheke vaheldust tuua) ja varustasin end lõpuks ka kotitäie ajakirjadega (kokku 16 naisteka kategooriasse kvalifitseeruvat Eestis regulaarselt ilmuvat trükist).
Ootasin kirevat, killustunud pilti, nagu seda avatud infoühiskonnas elavale Eestile kohane, et seda siis meesstereotüübile kohaselt süstematiseerida ja paika panna. Esmalt rebisin kõigilt ajakirjadelt esikaaned ja seadsin need omaette kollazhiks – 75% ajakirjade ostuotsustest tehtavat just esikaane põhjal. Siis eemaldasin juhtkirjad, et aduda väljaandjate sõnumit. Grupeerisin sisu korduvatesse kategooriatesse ja ennäe imet – jumet hakkaski võtma naisloomust karikeeriv kuvand.
Jätkub järgmisel kolmapäeval EPLis.
kas sul fotosid pole alles oma tööst?
kusjuures pilti ei teinud, kuigi fotokollaazh oleks asjakohane olnud ;)