Kui teie telefoni ekraanile peaks lähipäevil jõudma teade “free secondary education and prosperity for all”, on see pärit Ugandas paari päeva pärast kulmineerivate presidendivalimiste kampaaniast. Yoweri Museveni kampaania tulistab valimatult mobiilikasutajaid, rahvusest, operaatorist ja senisest poliitilisest eelistusest sõltumata. Mesisemad kiiduteated kirjeldavad vastaskandidaati Kizza Besigyet. Ning teade “One Uganda One People” kutsub “Forum For Democratic Change” kandidaati eelistama. National Resistance Movement kutsub oma veebilehel kodanikke oma eelistustest teada andma teistele mobiilikasutajatele alloleva bänneriga.
Valgevene opositsiooni kandidaat Milinikevitsh plaanib aga märtsis toimuvate valimiste võtsimiskahtluse korral kävitada sms-revolutsiooni, kutsudes inimesi massirahutustele just mobiilside vahendusel.
Ungaris nõuavad konservatiivid, et valimiskampaania perioodil annaks operaatorid parteidele tasuta sms saatmise võimaluse, et “jõuda vaegkuuljateni”.
Hamasi hiljutises valimisvõidus mängis kindlasti oma rolli ka oskuslik sms-kampaania.
Malta euromüntidele kristlike motiivide kuvamise ning sellest ideest solvatud inimeste vaheline sms-sõda käib praeguseni.
Lõuna-Aafrika praeguseid valimiskampaaniaid iseloomustab nii Democratic Alliance liidri Tony Leoni kõnede podcasting, sms-kampaaniad on kasutusel kõigil parteidel.
Aitab näidetest – nüüd aga neid pisikesi näiteid ühendava mõiste – motsioloogia juurde. Novembris 2005 peeti The Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce saalis loengupäev motsiloogia teemadel. Peaesineja Joe Trippi, Howard Deani kampaaniajuht, kes usub mobiilitehnoloogia ja ajaveebide mõjul toimuvasse demokraatia revolutsiooni. Seal loengus kirjeldati siis ka selline mõiste nagu mociology:
is defined as the study of human behaviour in a mobile world and the study of mobile device/phone lifestyles.
Eeltoodud näiteid arvestad paistab see tärkav distsipliin olema muutumas juba peavoolu teemaks ja oma kunagise värskuse ning uudsuse asemel hakkab prevaleerima hoopis kaalutletud strateegiline lähenemine mobiilühiskonna inimkäitumise analüüsile.