Terve päev Tiigrihüppe ajurünnakut. Olid esimesed kaks neliaastakut, Tiigrihüpe ja Tiigrihüpe +, kuhu see kolmaski pääseb. Kuidas saaks traadilt ja kastilt aga sisule end keerata? Mida mina aastateks 2006-2008 välja pakun:
1. Ligipääs: Igale õpilasele on tagatud sügisest 2006 kooli vahendusel ligipääs personaalsele internetipõhisele õpi- ja kommunikatsioonikeskkonnale vähemalt 10 tunni ulatuses nädalas.
Tegelikult on ligipääsu tagamiseks aeg küps algatuseks, kus kõigile põhikooli viimase astme õpilastele peaks dualboot WiFi valmidusega laptopi andma. Kunagine koolilapse koduarvuti idee on iganenud ja suur kvalitatiivne vahe on selles, kas mul on arvuti kodus nurgas seinas kinni või on ta mul kogu aeg ligi, kuhuiganes ma ka eei lähe.
2. Sisu: Õppematerjalid ja õpikud muuta avalikuks hüveks. Aastaks 2006 on Eesti üldhariduses kasutusele võetud (CC) tüüpi intellektuaalomandi õigusi käsitlev süsteem ning õppematerjalidele on aasta 2006 sügisest ligipääs garanteeritud vähemalt õpilastele individualiseeritud internetipõhiste õpi- ja kommunikatsioonikeskkonna kaudu.
Õpikukirjastajad ilmselt tagajalgadel, kuid neil aeg oma ärimudelit muuta.
3. Oskused: Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kasutusoskuste atesteerimine nii õpilastele kui õpetajatele toimub regulaarse, võrgupõhise lahendusena vähemalt kord aastas.
Lihtsaim viis on enesehindamine veebi kaudu, mis siin pikemalt seletada.
4. Juhtimine: Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia rakendamise arengukava Eesti koolides aastatel 2006-2008 viiakse ellu eraõigusliku sihtasutuse vahendusel, kaasates kava finantseerimisse riiklikule finantseerimisele täiendavalt 30% ulatuses kohalike omavalitsuste ning 20% ulatuses erastruktuuride vahendeid.
Seni on vähemalt selge eelis olnud kasutada ministeeirumi struktuurist väljaspoololevat asutust. selgem identiteet, ülesanded konkreetsemad ja tegutsemisruum lahedam.
5. Edu kriteeriumid: Aasta 2006 riigieelarve, sealhulgas ka IKT hariduses arengukava finantseerimise ja tulemusjuhtimise süsteemi sisse integreeritud edu kriteeriumid on üheselt arusaadavad ja selged.
Mõju PEAB olema võimalik kirjeldada, muidu pole programmist tolku.