Nigeli õhtusöögil rääkis Anita Roddick
oma lugu, mida ta on elus pidanud ilmselt juba tuhat korda rääkima.
Sädeluse ja võltspaatoseta. Kui olete kuulnud eri firmade poolt käiku
võetud guerilla turundusest, keskkonnasõbralikkusest, perekesksusest,
kogukonnakaubandusest jms eetilistest tõekspidamistest lähtuvatest
uuendustest äris, on Anita seda kõike omal nahal läbi elanud.
Mõned meeldejäänud tsiaadid:
- mul polnud välja panna rohkem, kui 20 eri sortimenti
kosmeeetikatooteid, seega panin nad 5 eri suurusega purki ja pudelisse,
sellega kaasvas sortiment sajani - we are not multinational, we are multilocal company
- taaskasutus ja keskkonnasõbralikkus? Me ei teadnud aastal 1970,
kuidas neid sõnu kirjutatakse – meil lihtsalt oli kokku 700 suuremat
mahutit ja me pidime neid taaskasutama, sest uute anumate jaoks polnud
raha
Omaaegsed kampaaniad panid aga sotsiaaalsete tabude
murdmisega paugu isegi Benettonile – seejuures teksti, mitte pildiga.
Siin väike erand antiBarbiest nimega Ruby, mis töötas teksti ja pildina.
Selleks, et mõni Eestis toodetud kosmeetikatoode saaks Body Shopis oma nurga, peaks ta:
- omama ajas kaugeleulatuvat lugu
- tema tootmine peaks looma juurde uusi töökohti võimalikult paljudele
- olema keskkonnasõbralik
Homme aitab ta käivitada kampaaniat STOP Violence Against Women ka
Eestis. Kui tavaliselt öeldakse, et he can talk his talk but can he
walk his walk? siis Anita puhul võib öelda – she has walked her walk
and only now she talks her talk.
rspct